Międzynarodowy Festiwal Filmowy Guadalajara włącza projektory

Międzynarodowy Festiwal Filmowy Guadalajara włącza projektory

FICG otwiera swoją 37. edycję wykładami i wystawami na temat przemysłu filmowego w Ameryce Łacińskiej.

Mając okazję do spotkania, zrozumienia i zbliżenia się, Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Guadalajara ustępuje miejsca 37. edycji Telmex Auditorium, w której społeczność filmowa i publiczność cieszą się kinem meksykańskim, latynoamerykańskim i światowym. .

Z głosu jej Dyrektor Generalnej, Estrelli Araiza Briseño, za szczególnie znaczącą uznano FICG 37, która w tej wersji gościła Polskę jako gościa honorowego. „Czas ponownie się spotkać, nadszedł czas, aby pokazać, że nasz festiwal przynosi najlepsze oferty kinowe do naszego miasta, nadszedł czas, aby potwierdzić, dlaczego jesteśmy największym festiwalem w Ameryce Łacińskiej i wylęgarnią niezwykłych projektów i spotkań” powiedział.

Podobnie, zwrócono uwagę, że spotkanie z filmem jest rynkiem i przemysłem, w którym sieją ziarno wspaniałych historii, ale że harmonogram jest również zaprojektowany tak, aby zawierał inne historie. To przestrzeń konwencji, szkoleń, profesjonalizmu i biznesu, miejsce, w którym dostępnych jest niewiele festiwali.

W tej wersji skupiono się na liczbie kobiet biorących udział w spotkaniu filmowym, tylko w sekcji konkursowej z 36 reżyserami, a także w jury. Z drugiej strony będąc liderem spotkania celebrowano, że Nagroda Maguey daje przestrzeń wszystkim głosom i propozycjom filmowym z całego świata oraz podkreślano, że Uniwersytet Guadalajara stawia na edukację i dlatego podczas spotkania jest miejsce na kreatywność, naukę i kręcenie filmów.

Tegoroczną Srebrną Nagrodę Mayahuel otrzymała polska reżyserka Małgorzata Szumowska, która weszła na scenę Sali Telmex, by odebrać to wyróżnienie i podkreśliła kulturę filmową Meksyku, a Ogród zadedykował swoją nagrodę Ukrainie i ukraińskim imigrantom na całym świecie. Na zakończenie wernisażu pokazano film „Elvis” reżysera Baza Lohmanna.

Zdjęcia: Victor Delgado

Częścią rozmów była sesja „Wariacje współczesnego kina meksykańskiego”. Zaniepokojeni tym, że meksykańskie kino nadal będzie tkwić w rasistowskich rolach, aktorzy i reżyserzy mówili o braku różnorodności w krajowych filmach, w tym reżyserka Maria Novaro, która moderowała rozmowę; Jaime Tenorio, dyrektor ds. mediów audiowizualnych, filmowych i interaktywnych oraz Ministerstwo Kultury Kolumbii; Reżyser Sean Cero, aktor, reżyser Iannis Guerrero i aktorka Christina Giles.

W trakcie rozmowy jako pozytywny wskazano, że w zeszłym roku w Meksyku nakręcono 259 filmów, ale jako punkt negatywny wskazano, że większość produkcji przedstawia białych mężczyzn, a stereotypy, że mniejszości nie są odzwierciedlone, nawet, gdzie „prietos” mają niewielki wpływ, a przede wszystkim z negatywnymi rolami.

Ianis Guerrero, który studiował taśmy zakupione przez Netflix w 2019 roku z meksykańskiego kina, wyjaśnił: Aktor wyjaśnił, że na 11 filmów jest tylko 7 „czarnych” aktorów, w dwóch filmach nie ma nawet mrocznych aktorów, a w istniejących filmy, większość z nich to ludzie bez zawodu. Oszuści lub żyją z nielegalnej działalności. Tylko w jednym przypadku jest to pozytywna rola.

W ramach wystaw otwarto w 37. edycji dzieło „Ancidad” Alberto Montta, projektanta i artysty plastycznego, narodowości ekwadorsko-chilijskiej. Na wystawie znajduje się ponad 50 ilustracji pokazujących, jak niepokój towarzyszył człowiekowi przez całe życie, skrywając się w miłości, strachu i nadziei, gdy są eksponowane w centralnej nawie zespołu sztuk performatywnych.


W Master Class meksykański reżyser i producent Manolo Caro ogłosił, że jego kariera rozpoczęła się od udziału w Guadalajara Film Festival i oglądania filmów w Cineforo, dodając anegdoty do rozmów i produkcji, które były kluczowe dla jego podróży. Wśród nich „Nie wiem, czy podetnę żyły, czy zostawię to na długo”, które zostały nakręcone, gdy miałem zaledwie 19 lat, „Amor de mis amores” i „La casa de las flores”.

W końcu 37-letni producent opowiedział o tym, jak przebiegał proces wyboru scenariusza do jego rozmowy „Toast za sprawę: Toast za nowe historie” we współpracy z Moetem i Chandonem, ponieważ nie wszystko jest opowiedziane tak, jak myśli jest. Manolo wraz z grupą jurorów połączeń podjął się zadania skrupulatnego poszukiwania idealnego tekstu, jednocześnie ciesząc się niektórymi tekstami i czując się wyróżniającym z innymi.

Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Guadalajara trwa już 37 lat i trwa do 18 czerwca.

uwagi

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *