Opdenergy wznawia swój plan IPO z docelową wyceną 575 mln | Gospodarka

Opdenergy wznawia swój plan IPO z docelową wyceną 575 mln |  Gospodarka

Nieco ponad rok po opóźnieniu planu IPO, Opdenergy powraca. Firma zajmująca się energią odnawialną ogłosiła w środę, że planuje rozpocząć w najbliższych miesiącach notowania na hiszpańskiej giełdzie o wartości do 575 mln euro. Grupa, która spodziewa się, że operacja przyniesie 200 mln dolarów na sfinansowanie swojej ekspansji w ciągu najbliższych trzech lat, twierdzi, że prowadzi „zaawansowane rozmowy” z „głównym inwestorem”, który byłby skłonny przejąć ponad 25% oferty . …

Celem Opdenergy jest osiągnięcie łącznej mocy 3,3 gigawatów (GW) do połowy tej dekady, zarówno w przypadku projektów będących w eksploatacji, jak i będących w trakcie budowy. To dwa razy więcej niż ma dzisiaj. „Pozyskane fundusze pozwolą nam kontynuować rozwój projektów w zakresie energii odnawialnej na naszych rynkach, z rentowną i zorientowaną na biznes strategią”, powiedział prezes firmy, Louis Seid, w oświadczeniu opublikowanym w środę rano.

Pierwsza mapa drogowa Opdenergy miała zostać uruchomiona 7 maja zeszłego roku, ze znacznie wyższą kapitalizacją niż obecnie oczekiwano: od 826 do 926 milionów. Firma zdecydowała się jednak na odroczenie operacji decyzją uzasadnioną „niestabilnymi” warunkami na rynkach oraz premierą swojego konkurenta Ecoener, który w swojej sile odnotował ponad 15% spadek. Obecny moment dla rynków akcji również nie wydaje się być najkorzystniejszy, gdyż w najbliższych miesiącach spodziewane są silne wahania spowodowane inflacją i gwałtownym wzrostem stóp procentowych.

Opdenergy koncentruje się na wytwarzaniu fotowoltaiki słonecznej (34 elektrownie) oraz, w mniejszym stopniu, energetyce wiatrowej na lądzie (działa jedna elektrownia). Całkowita zainstalowana moc wynosi obecnie nieco ponad 1,6 gigawata, do czego należy dodać kolejne 780 megawatów (MW) na etapie przedbudowy.

Firma z siedzibą w Madrycie jest obecna na pięciu rynkach europejskich (Hiszpania, Włochy, Wielka Brytania, Francja i Polska), Stanach Zjednoczonych i trzech krajach Ameryki Łacińskiej (Chile, Meksyk i Kolumbia). Jej strategia polega na przyspieszeniu wzrostu w „atrakcyjnych krajach pierwszego rzędu”, gdzie mogą sprzedawać „w twardej walucie (lub powiązanej z silną walutą)”. Podpisywane umowy na dostawy dotyczą długoterminowej sprzedaży energii (w żargonie branżowym PPA).

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *