podróżujący w celach rekreacyjnych | Artykuł z opinią w Hosteltur

Zdjęcia: dzięki uprzejmości: https://unplash.com

W ciągu ostatnich dwóch dekad koncepcja „turystyki” rozwinęła się szybko w wyniku nowych technologii, takich jak sieci społecznościowe, aby łączyć się i znajdować więcej opcji rozrywki i transportu po niższych kosztach; Tworzenie nowych koncepcji w dziedzinie turystyki.

pojęcie „rozrywki”; Jest wynikiem angielskiego stylu czytania słów, który łączy pracę i wypoczynek podczas podróży służbowej poza miasto lub kraj zamieszkania. Została utworzona w 2009 roku w Wielkiej Brytanii przez prywatną firmę zajmującą się doradztwem awangardowym. Wiadomo, że podróżujący w interesach podróżuje specjalnie dla swojej działalności biznesowej. Czy jednak znamy szczegółowo Twój profil? Twój średni roczny dochód? Zgodnie z miernikiem: „Extension of Business Travel to Leisure and Leisure Study” przeprowadzonym przez amerykańsko-kanadyjską fundację GBTA (Global Business Travel Agency) w 2017 r., profil podróżnika „Ble Leisure” definiuje się jako: samozatrudniony biznesmen i/lub pracownicy Z różnych zawodów: dyplomaci, medycyna, informatyka, nauka, biznes, asystenci, wojskowi, zawodowcy, wysoko wyszkoleni i opłacani, sportowcy związani z prestiżem. Twoja aktywność zawodowa jest często powtarzalna podczas podróży w wielu lokalizacjach i powinna być uważana za część rutynowego życia zawodowego. Jeśli chodzi o profil demograficzny, większość członków tej kategorii to dorośli z wyższej klasy średniej, pracownicy pełnoetatowi, w firmach zatrudniających ponad pięćset pracowników, zwykle na stanowiskach kierowniczych z dochodami od 50 000 do 100 000 USD; (pięćdziesiąt lub sto tysięcy dolarów amerykańskich) w średnim wieku od dwudziestu dwóch do trzydziestu pięciu lat. Średnio co piąty podróżnik ma w domu małe dzieci. Podczas podróży służbowej ma średnio trzy dni wolnego w miejscu wybranym na odpoczynek i ma średnio siedem podróży służbowych, które co roku łączy z wypoczynkiem. Informacja ta została potwierdzona przez badaczy Unger et al. W: „Beyond the 'Tourism Environment Bubble’: Encounters with Locals and the Tourist Destination for Business Traveller”, sugerując, że „Podróżujący w czasie wolnym charakteryzują się głównie średnim i wysokim statusem społeczno-ekonomicznym oraz wykształceniem akademickim”. (2019, s. 1493-1505).

Dla naukowców: Jessica Lecce i Fraser Maclea z Northumbria University w Wielkiej Brytanii. W swoim artykule z 2017 r. „Bleisure: Motives and Patterns” zauważają, że podróżujący w celach wypoczynkowych bada różne motywacje, w zależności od profilu rozwoju firmy. W rzeczywistości, w badaniu „rekrutującym” indywidualnych podróżnych, którzy spędzają na jakiś czas noc za granicą lub pracują w różnych krajach w celach biznesowych lub akademickich, zidentyfikowano pięć rodzajów turystów „rekreacyjnych” na podstawie analizy ich motywów:

  • 1. – Doświadczenie uczących się (elastyczne i adaptowalne),
  • 2. – uciekinierzy (przygoda),
  • 3.-pracujący urlopowicze (nowe).
  • 4. Influencerzy, którzy dzielą się wiedzą i
  • 5. Aktywni pionierzy w dziedzinie badań. (Towarzystwa Naukowo-Finansowe).

Każdy typ „podróżujących w czasie wolnym” ma swoje własne motywacje: w przypadku pierwszej grupy uczą się według badań Pierce’a i Lee z 2005 roku. po trzecie przedstawiające namacalne wyniki, takie jak koncepcje językowe i niematerialne wyniki, takie jak świadomość kulturowa. Według badania przeprowadzonego przez Lichy i Mcleay w 2018 r. Po czwarte; To altruizm, zaangażowanie i chęć do nauki; Według analizy Paraskevaidis i Andrio Tis, w 2017 r. A w piątym przypadku stworzenie własnej sieci społecznościowej; Według badacza Barrosa w 2006 roku. Był przedmiotem 09 naukowych badań akademickich prowadzonych przez uniwersytety: Portucalense de Porto Portugal i Amity de Noida w Indiach w 2021 roku. Uniwersytet w Sewilli we współpracy z University of Guayaquil w Ekwadorze i Incheon National University w Korei Południowej , w 2020. Sancheon National University w Korei Południowej i Northumbria University w Wielkiej Brytanii w 2017. Uniwersytet Warszawski w 2016. University of Saskatchewan, Kanada i University of Lugano, Szwajcaria w 2012. Badania te dotyczyły następujących tematów:

„Not Just for Business: Some Evidence for the Entertainment Motivations of Conference Attendees” w Current Issues in Tourism autorstwa badaczy Tretyakevich N. i Maggi R. Wdrożony w 2012 r. Celem badania jest zbadanie wymiarów rozrywki motywacyjnej. Natomiast badacz Dubney Don M. publikuje w Journal of Hospitality Management and Marketing artykuł zatytułowany: „Entertainment as Marketing: The Nature and Experience of 'Leisure at Work’”, który konceptualizuje zjawisko komercyjnego wypoczynku i identyfikuje czynniki, korzyści i niedogodności związane z uczestnictwem w komercyjnym wypoczynku w 2016 roku badaczka Kachniewska Magdalena opublikowała książkę „Bleisure: The Balance of Business and Leisure in Contemporary Hotel Networks”, wspieraną przez Ministerstwo Turystyki w Warszawie, która porusza temat „Rekreacyjne” , jako równowagę między pracą a wypoczynkiem we współczesnych sieciach hotelowych. W 2017 r. badacze Jessica Lecce i Fraser McClei, Poe publikują badanie „Bleisure: Motivations and Patterns” w Journal of Travel & Tourism Marketing, w celu zbadania motywacji różne typy osób podróżujących w celach rekreacyjnych: osoby, które łączą wypoczynek z obowiązkami zawodowymi podczas pobytu za granicą. W 2017 r. został opublikowany przez badaczy Cheeyong Kim, Jong-Chan Jung, Se-Hoon Kim i Eung-Kon zatytułowany: „Marine Leisure Sports Based on Realistic System VR dla BLeertain Busan” w czasopiśmie: Internatio ostatni Journal of Grid and Distributed Computing, który przyczynia się do promocji przyszłych globalnych branż kreatywnych poprzez „ICT”. W roku 2020 naukowcy Jin Young Chung, Yoon-Kyung Choi, Byong-Kook Yoo i Soon-Hong Kim publikują następujący artykuł: „Leisure Tourism Experience Series: Implications for Destination Marketing” w czasopiśmie Asia Pacific Journal of Tourism Research. Celem jest opracowanie serii doświadczeń turystycznych i zbadanie, jak tworzyć praktyki marketingu czasu wolnego, aby zachęcić osoby podróżujące służbowo do lepszych doświadczeń i wydawania większej ilości pieniędzy, poza wydarzeniami biznesowymi. Próba do tego badania została poparta przez trzy organizacje marketingu docelowego (DMO) w Jokohamie w Japonii; Opracuj studium przypadku łańcucha wartości dotyczące tego, co podróżujący w celach wypoczynkowych spożywa w trakcie i po wydarzeniu, w którym bierze udział. Drugie badanie przeprowadzone w 2020 r., opublikowane przez European Journal of Tourism, Hospitality and Leisure, to „Guayaquil’s Competitiveness to Leisure Tourism”, opracowane przez naukowców: Caicedo Barrez Alba; Pavon Enrique Santos; Santos Luis Lima. Zajmuje się oceną rynku nowego trendu rozrywkowego w Guayaquil w Ekwadorze. Do 2021 r. w Indiach badacze: Walia Sandeep, Kaur Parvinder, Chaudhary Pooja, Jasrutia Uruditia; Opublikowany w czasopiśmie Leisure Tourism Research artykuł: „COVID-19 and Pleasure Travelers: An Investigation of Future Consequences and Implications”, który analizuje wpływ COVID-19 na osoby podróżujące w celach rekreacyjnych oraz reperkusje pandemii COVID-19 na ich przyszłe zachowania podróżnicze. Drugim badaniem opracowanym w 2021 r. jest: „Trend turystyki wypoczynkowej a możliwości współistnienia biznesu i wypoczynku w Porto”, autorstwa badaczy: Pinho Michaela i Marques Jorge, którzy analizują zjawisko turystyki wypoczynkowej i jej możliwości dla współistnienia biznesu czasu wolnego w Miasto Porto w Portugalii opublikowało wyniki badań w Journal of Conferences and Events Tourism.

Te akademickie badania naukowe uzupełniają 10 specjalnych badań prowadzonych przez firmy takie jak amerykańska „Expedia” (internetowe biuro podróży) lub te prowadzone przez japońską linię lotniczą ANA „All Nipon Airways” w 2019 r., które wskazały, w których miastach odbywa się najwięcej imprez rozrywkowych. według skali „Najlepsze miasta rozrywki Azji i Pacyfiku” to: Tokio, Singapur, Sydney, Hongkong i Melbourne. Teraz zadajemy sobie pytanie:

Jakie są oczekiwania podróżującego w celach wypoczynkowych 24 miesiące po wybuchu epidemii? Możliwe pytanie do przyszłej linii badań.

Doktorantka Raquel Palacios, // Universidade Ray Juan Carlos // Międzyuczelniany Program Turystyki // Wspólnota Madrytu // Hiszpania

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *