Publikacja fundamentów JOYA Awards 2023 • Produkcja audiowizualna

Publikacja fundamentów JOYA Awards 2023 • Produkcja audiowizualna

kolejny rok wyższy Złożyła swój raportKobiety w sektorze audiowizualnym w hiszpańskim filmie fabularnymPodkreślając, że w ciągu ostatnich siedmiu lat, odkąd rozpoczęły publikowanie niniejszego opracowania analizującego rolę profesjonalistów w branży filmowej, reprezentacja kobiet na odpowiedzialnych stanowiskach wzrosła o sześć punktów procentowych, z 26% w 2015 r. do 32% w 2021 r.

Socjolog Sarah Cuenca ostrzega jednak, że odsetek ten obejmuje bardzo wysoką reprezentację kobiet na wydziałach mody, kosmetologii, fryzjerstwa, kierownictwa artystycznego i zarządzania produkcją. Podczas gdy w innych zawodach, takich jak reżyseria, muzyka czy fotografia, odsetek ten wciąż jest bardzo daleki od 32%. W sumie wyższe proporcje reprezentacji osiągnięto w 7 z 12 przebadanych zawodów.

W szczególności odsetek kobiet na stanowiskach odpowiedzialnych (od mniej do więcej) to: kompozycja muzyczna (12%), reżyseria fotograficzna (16%), dźwięk (17%), reżyseria (21%), produkcja (26%). ), Efekty Specjalne (29%), Edycja (30%), Tekst (31%), Kierownictwo Produkcji (59%), Kierownictwo Artystyczne (60%), Charakteryzacja i Fryzura (66%) oraz Projektowanie Mody (82% ).

Badanie wskazuje również, że najniższą reprezentację odnotowano w animacji (26%) według sektorów, a następnie w dokumentach (31%) i fantasy (33%). Ten wskaźnik 33% w fikcji spada do 18%, jeśli mówimy o reżyserii i 7%, jeśli mówimy o reżyserach filmowych.

Z drugiej strony z CIMA uważają, że działania wspierające promocję kobiet w udzielaniu pomocy publicznej – zarówno ogólne, jak i selektywne – działają i wolą zaczynać filmy od kompozycji i technik w większej proporcji. Liczby potwierdzają stopniowy wzrost reprezentacji tytułów prowadzonych przez kobiety w obu infoliniach. W pomocy publicznej wzrósł z 13% w 2018 r. do 38% w 2021 r. W przypadku selektywnej liczba ta wzrosła z 23% w 2018 r. do 51%. W nich tytuły kierowane przez kobiety z powodzeniem pozycjonowały się pod względem sprawiedliwej reprezentacji (między 40% a 60%) przez dwa kolejne lata.

Na poziomie regionalnym zbadano 14 linii pomocowych mających na celu produkcję i/lub rozwój promowanych filmów fabularnych z 12 regionów autonomicznych, a 67% z nich obejmowało działania promujące równość, odnotowując kobiety na stanowiskach w porównaniu z 33% społeczeństw, które nie uwzględniają ich. W regionach autonomicznych, w których uwzględniono środki na rzecz równości, odsetek kobiet otrzymujących pomoc i filmy fabularne jest wyższy, podobnie jak średni koszt otrzymanych filmów i pomocy.

Jednak w tej panoramie nie można zapominać o tym, że w trakcie prowadzonych przez te siedem lat badań podkreślano, że filmy fabularne reżyserowane przez kobiety mają tendencję do oferowania tanich projektów, a tytuły reżyserowane przez kobiety bywają. Bardziej reprezentowany w liniach pomocy i gatunkach, na które alokowane kwoty są niższe.

Wreszcie, badanie pokazuje, że wsparcie RTVE dla tytułów prowadzonych przez kobiety utrzymywało się na stałym poziomie i rosło na przestrzeni lat objętych badaniem, chociaż nadal nie spełnia uczciwych standardów określonych w Ustawie Podstawowej o Równości. W ciągu siedmiu badanych lat Telecinco Cinema i Atresmedia Cine dodały wskaźniki aprobaty dla kobiet prowadzących pojazdy odpowiednio na poziomie 7% i 9%.

You May Also Like

About the Author: Vania Walton

"Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *