To jest Zeekr, marka elektryczna, która chce być jak Nio i Tesla

To jest Zeekr, marka elektryczna, która chce być jak Nio i Tesla

W ostatnich latach, Chińskie marki samochodowe przeżywają wspaniałą wiosnę Dzięki wejściu do Unii Europejskiej obszar przez dziesięciolecia zamknięty dla producentów samochodów.

Brilliance, Corus, DFSK… Od lat i mimo wielu prób chińskie samochody nie mają sobie równych w Europiealbo przez ustawodawstwo w zakresie bezpieczeństwa, albo w zakresie przepisów dotyczących kontroli zanieczyszczeń.

Ale na rynku takim jak Chiny, gdzie Sprzedano 24 miliony pojazdów, a pojazdy elektryczne stanowią 25,6% floty pojazdów mobilnych (6,89 mln), elektryczność w Europie spadła na nich jak deszcz w maju.

Nie tylko są w stanie przestrzegać przepisów bezpieczeństwa (zapewnia to organizacja ChinaNCAP), ale także w dziale emisji, ponieważ Spędzili dziesięciolecia inwestując w nowe technologie i kupując materiały do ​​akumulatorów Samochody elektryczne, które będą obowiązkowe za kilka lat.

Zeekr jest jednym z najlepszych przykładów tego, co dzieje się w tym sektorze. Jej CEO jest Andy An i należy do Geely Automobile (którego An jest także prezesem) i jej spółki Firmą macierzystą jest Zhejiang Geely Holding Group, gigant zatrudniający 80 000 pracowników Kto interesuje się technologią, finansami, energią i edukacją, co zajmuje 229. miejsce na liście szczęście 500.

W dziedzinie samochodów ten konglomerat biznesowy jest siódmym co do wielkości chińskim producentem i W ubiegłym roku wyprodukowano 1,42 miliona pojazdów, co plasuje ich na 14. miejscu Od wiodących światowych producentów Tesli (1,32 mln).

Jednak dla ciebie może to nie wyglądać jak galareta Jest notowana na giełdzie w Hongkongu (0175.HK), jest większościowym udziałowcem Mercedes-Benz i posiada kilka znanych marek.: VolvoI lotosI smacznyI Link i spółkaI Gwiazda Polarna Lub Benelli, a także inne sklepy, które pozwoliły mu sprzedać 2,3 miliona samochodów w zeszłym roku.

W sprawie Zeekr, założona w 2021 r., której celem jest włożenie młodzieży pokolenia Z do kieszeni Bogaci są gotowi wydać niewyobrażalną kwotę w kraju, w którym średnia pensja wynosi 16 500 euro.

Jego imię to połączenie pokolenia Z i angielskiego wyrażenia „geek”. Rezultatem jest rodzaj gry fonetycznej, którą można przetłumaczyć jako „student”, „student” lub „student”.

Miał doskonały start: w tamtym roku Rozpoczęła rundę finansowania, podczas której udało jej się pozyskać 500 mln dolarów od pięciu inwestorów Otrzymają 5,6% firmy, którą Andy Ann szacuje na 9 miliardów dolarów.

Oto inwestorzy:

  • Intel Capital: Oddział venture capital amerykańskiej firmy technologicznej.
  • CATL: Główny producent akumulatorów do pojazdów elektrycznych.
  • Bilibilii: chiński gigant rozrywki online atakuje pokolenie Z.
  • Grupa Cathay Fortune: inwestycje w sektorze energii odnawialnej oraz główny producent kobaltu, miedzi i surowców dla energii elektrycznej.
  • Boyu Capital: specjalizuje się w handlu detalicznym, usługach konsumenckich i finansowych, zdrowiu i technologii.

Ten dobry start został utrzymany w czasie: W pierwszym kwartale 2023 roku jego wycena wyniosła 13 000 000 000 USD Otworzyli nową rundę finansowania, z dodatkowymi 760 milionami dolarów.

Cel: Nio i Tesla

Inteligentna fabryka, z której pochodzą modele Zeekr, znajduje się w Ningbo, w zatoce Hangzhou (szóste najbardziej zaludnione miasto na świecie).zajmuje powierzchnię 1 296 036 metrów kwadratowych i ma zdolność produkcyjną 300 000 sztuk rocznie, choć zgrupowane są tu również inne modele makrogrupy, do której należy…

…i to nie do końca oznacza, że ​​początki są łatwe. To prawda, że Ma wiele kart do głosowania na sukces z kilkoma precedensami (W niecały rok sprzedali ponad 30 000 sztuk swojego pierwszego modelu, Zeekr 001), ale prawda jest taka, że ​​w zeszłym roku sprzedali łącznie 71 941 pojazdów.

na ten rok Pierwszy kwartał zamknął się 15 234 modelami zarejestrowanymi we wschodnim stanieniezła liczba, chociaż daleko jej do porównywalnej marki, takiej jak Nio, która wypuściła 34 000 lub Tesla, która sprzedała aż 439 770 sztuk.

Warto również zdać sobie sprawę, że ci dwaj giganci są na rynku od lat, a rozwój Zeekra można określić jako błyskawiczny; Awans chcą nadal utrzymywać, bo Teraz celem jest stabilizacja w Europie.

Jego oferta składa się ze wspomnianego już Zeekr 001, sedana o zasięgu do 620 km, a następnie egzotycznego minibusa 009 o zasięgu 702 km. Niedawno wprowadzili na rynek Zeekr X, kompaktowy SUV zaprojektowany bardziej dla ogółu mieszkańców miast.

Co dokładnie sprzedaje Zeekr?

Ale również Posiada sieć ładowania z 700 stacjami w 64 chińskich miastach i sprzedaje ładowarki na rynku krajowym (w maju 2022 zainstalowali numer 10 000), biznes to w zasadzie biznes Samochody elektrycznena sprzedaż publiczną lub na projekty związane z badaniami i rozwojem.

Jeśli chodzi o to drugie, w 2021 roku został amerykańskim dostawcą pojazdów Waymo do rozwoju pojazdów autonomicznych (i już go mamy), z czego są szczególnie dumni.

On także ma We współpracy z RoboSense w celu opracowania LiDAR bardzo istotne dla samochodów autonomicznych i jedno z Mobileye, które zmierza w tym samym kierunku: planują wprowadzić swój pierwszy samojezdny pojazd poziomu 4 w 2024 roku.

W Europie, jak Zikr?

Ważną częścią tej grupy jest starożytny kontynent pochodzenia chińskiego, z centrum badawczo-rozwojowym zlokalizowanym w Göteborgu, a także centrum projektowym. W szwedzkim zakładzie pracuje łącznie około 1300 pracownikówOkoło 400 dla centrum projektowego i około 900 inżynierów.

Dyrektorem generalnym w Europie jest Spiros Fotinos z Toyota Group, gdzie przez ostatnie 24 lata pracował na różnych stanowiskach, w tym jako dyrektor Lexus Europe. W swojej karierze zdobył także wiele nagród, takich jak nagroda Rising Star Award przyznawana przez Automotive News Europe.

Według relacji Fotinosa Business Insider Hiszpaniamarka będzie rozwijana w swoistych trzech falach.

Najpierw w Szwecji i Holandii. „Szwecja, ponieważ tutaj prowadzimy nasze badania, rozwój i projektowanie”. Jeśli chodzi o Holandię,Holding i spółka handlowa będą miały siedzibę w Amsterdamie. Brak sprzedaży w kraju, w którym to się znajduje, jest trochę dziwny”.

„Później przyjdzie kolej na Norwegię i Danię, aby zamknąć krąg Północy, Niemcy, co daje nam dostęp do Szwajcarii, Austrii i Francja, główny punkt ekspansji na południe..

Po tej drugiej części Portugalia, Hiszpania, Włochy i Grecja spojrzą na wschód, na kraje takie jak Polska. Naszym celem jest objęcie zasięgiem całej Europy Zachodniej do 2026 roku„.

I dla niej Na razie będą mieli dwa modele: Modele 001 i X wymienione powyżej. Pierwszy to pięciometrowy sedan, którego cena zaczyna się w Holandii od 59 490 euro, a drugi to 4,5-metrowy SUV przeznaczony dla młodszych odbiorców, choć będzie kosztował 44 990 euro.

Jeszcze za wcześnie mówić o sukcesach, choć Fotinos jasno daje do zrozumienia, że ​​one nadejdą. „W przygotowaniu mamy kilka modeli, nad którymi pracujemy, aby wprowadzić je na rynek w 2024, 2025 i 2026 roku w czterech głównych sektorach rynku europejskiego.

Bez wątpienia chińskie marki będą odgrywać ważną rolę w branży motoryzacyjnej w Europie w najbliższych latach i wszystko na to wskazuje. Zeekr stanie się jednym z ważnych graczy w dziedzinie energii elektrycznej ukochany w Europie

You May Also Like

About the Author: Vania Walton

"Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *