AmRest zauważa, że operacja nie uzyskała zgody polskich organów ds. konkurencji „przed wyznaczonym terminem”.
Frustrujące nabycie. Polska grupa Amrest, właściciel sieci restauracji TagliatellaTelepizza sfinalizowała umowę nabycia działalności Telepizzy w Polsce za około 8 mln euro.
Przejęcie zostało sfinalizowane Zostało „automatycznie” zakończone z powodu braku „zatwierdzenia”. do skupienia się przez organy ochrony konkurencji w Polsce przed upływem terminu” – wyjaśnił Amrist w powiązanym incydencie przesłanym do CNMV.
Ze swojej strony Telepizza wydała własne oświadczenie, w którym stwierdziła, że została poinformowana przez AmRest „o tej sprawie Decyzja o nie przedłużaniu terminu Aby spełnić warunek uzyskania zgody na działalność przez organy ochrony konkurencji w Polsce, a co za tym idzie, Rozwiązanie umowy kupna-sprzedaży”.
Operacja ogłoszona w lipcu ubiegłego roku zakładała przeniesienie do Amherst 107 pizzerii należących do Telepizzy w Polsce, w tym 36 restauracji własnych i 71 restauracji licencjonowanych.
Polska grupa zauważyła następnie, że operacja „idealnie” wpisuje się w jej plany stworzenia pierwszej w Europie firmy produkującej pizzę, zarówno w kanale konsumpcji w restauracjach, jak i z dostawą do domu. Są jednak plany, które po oblężeniu konkurencji trzeba wdrożyć bez polegania na atutach Telepizzy.
„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”