Madryt, 29 sierpnia (Europe Press) –
Grupo NN – spółka zależna w Hiszpanii Nationale Nederlanden – odnotowała spadek wyników netto w pierwszej połowie 2023 roku o 66,3%, do 586 mln euro, w porównaniu do 1,741 mln euro zarejestrowanych rok wcześniej.
Według opublikowanych we wtorek przez spółkę wyników, spadek ten wynika z wyższych kosztów pozaoperacyjnych, takich jak amortyzacja czy rewaluacja, które wzrosły o 111,2% do 602 mln euro.
Dla kontrastu, pozytywny wpływ zbyć w wysokości 1 062 mln euro w pierwszych sześciu miesiącach 2022 r. został zmniejszony do 19 mln euro w połowie 2023 r. W zeszłym roku grupa biznesowa sprzedała swoją jednostkę NN Investment Partners, sprzedając w tym roku starą emeryturę firma MetLife, która działała wcześniej w Polsce.
Jednakże Nationale-Nederlanden zwiększył swoje wyniki operacyjne o 24,5% do 1 400 mln euro. Szczegółowo, Dutch Life Management wzrósł o 17,2%, do 810 mln euro, podczas gdy biznes w Holandii, który nie jest objęty poprzednią pozycją, wzrósł o 19%, do 226 mln euro.
Z kolei ubezpieczenia na poziomie europejskim wyniosły 219 mln euro, co oznacza wzrost o 18,1%, podczas gdy „Japan Life” ustabilizowało się na poziomie 102 mln euro, a sektor bankowy zwiększył swoje obroty o 131,2%, osiągając 113 mln euro. W tym sensie dział bankowy NN posiada najwyższy współczynnik kapitałowy CET1 na poziomie 15,8%, czyli o pięć dziesiątych więcej niż dwanaście miesięcy temu.
„Dzięki tym wynikom pozostajemy na dobrej pozycji, aby osiągnąć nasze ambitne cele strategiczne i finansowe do 2025 r. pomimo bieżących wyzwań makroekonomicznych” – powiedział David Kneeby, dyrektor generalny NN Group.
„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”